(απο gazzetta.gr)Στην τελική ευθεία μπαίνει το θέμα της κατασκευής του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ, μετά την έναρξη της δημόσιας διαβούλευσης του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου, το οποίο αναλύει το gazzetta.gr
O Ιβάν Σαββίδης έχει αποφασίσει και θα δημιουργήσει στην ιστορική περιοχή της Τούμπας, την «καρδιά» και «σπίτι» του ΠΑΟΚ, ένα νέο γήπεδο «των πλέον σύγχρονων προδιαγραφών που θα αποτελεί πόλο έλξης διεθνούς βεληνεκούς», όπως αναφέρεται στη μελέτη του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου, που από την Τετάρτη (22/7) και για τις επόμενες 45 ημέρες έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.
Η εκπόνηση της μελέτης του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου ανατέθηκε από την ΠΑΕ και τον Ερασιτέχνη ΠΑΟΚ στον Αρχιτέκτονα Μηχανικό – Πολεοδόμο κ. Τάκη Δούμα, ο οποίος και έτρεξε όλες τις διαδικασίες μέχρι να φτάσουμε στη δημόσια διαβούλευση.
«Είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος μπορώ να πω ότι από σήμερα μπαίνουμε στην τελική ευθεία», σχολίασε σήμερα ο κ. Δούμας προσθέτοντας ότι «σε λιγότερο από ένα χρόνο μπορεί να έχει εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα και ο ΠΑΟΚ να ξεκινήσει τα έργα κατασκευής του νέου γηπέδου».
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ομάδας εργασίας της «Νέας Τούμπας», «η μελέτη ελέγχθηκε ως προς το νόμιμο της και να τεκμηριώσει την πρόταση της, βάσει της ελληνικής νομοθεσίας. Με τη λήξη της διαδικασίας θα γίνει αποδελτίωση των όποιων παρατηρήσεων, ακολουθεί η εισήγηση από το αρμόδιο γραφείο για μια πρώτη γνωμοδότηση του υπουργείου Περιβάλλοντας και Ενέργειας, ώστε να φτάσουμε στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) που θα κρίνει στο τέλος τη μελέτη και το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο».
Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΕΧΣ
Στις 218 σελίδες της Μελέτης Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) και άλλες 269 σελίδες που αφορούν την Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, αναλύονται τα πάντα που αφορούν το νέο γήπεδο του «Δικεφάλου», με τις απαραίτητες βοηθητικές εγκαταστάσεις και τις υπόλοιπες χρήσεις και συμπληρωματικές τους λειτουργίες (καταστήματα), το οποίο θα κατασκευαστεί στο χώρο της αρχικής ιδιοκτησίας του Συλλόγου (παρόν χτίσμα) και στην έκταση, που αποτελείται από 3 διαφορετικά ακίνητα, η οποία έχει παραχωρηθεί με το άρθρο 22 του ν. 4572/2018 (ΦΕΚ 188 Α’/05-11-20108) στον Ερασιτέχνη ΠΑΟΚ. Και οι δύο εκτάσεις μέσα από το ΕΧΣ προβλέπεται να αποτελέσουν ενιαία έκταση για την κατασκευή του γηπέδου.
Δεν καθορίζεται η τελική χωρητικότητα του νέου γηπέδου, η οποία θα καθοριστεί μέσα από την αρχιτεκτονική μελέτη που θα γίνει από την κατασκευαστική εταιρία που θα αναλάβει το έργο της «Νέας Τούμπας».
ΣΤΟΧΟΣ
Όπως αναφέρεται στη μελέτη του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου ο στόχος της δημιουργίας της «Νέας Τούμπας»:
«Στόχος του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου είναι η έγκριση χωροθέτησης νέου γηπέδου ποδοσφαίρου, ώστε να ανεγερθούν νέες γηπεδικές εγκαταστάσεις σύμφωνα με τις σύγχρονες προδιαγραφές και τις απαιτήσεις τόσο από την ισχύουσα σχετική Ελληνική Νομοθεσία, όσο και από τις συστάσεις (recommendations) FIFA/ UEFA. Επιπλέον με τη σύνταξη του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου θα επιτευχθεί η χωρική οργάνωση και η ανάπτυξη σχεδίων έργων και προγραμμάτων αστικής ανάπλασης της ευρύτερης περιοχής του γηπέδου του ΠΑΟΚ (Αλάνα Τούμπας), καθώς οι πολεοδομικά ατελείς ρυθμίσεις της περιοχής γύρω από την προτεινόμενη χωροθέτηση του νέου γηπέδου, δημιουργούν τις προϋποθέσεις αλλά και την αναγκαιότητα να θεωρηθεί ως περιοχή παρέμβασης η συνολική έκταση της πρώην Αλάνας Τούμπας.
Η μελέτη του ΕΧΣ θα εκπονηθεί στην έκταση της πρώην «Αλάνας Τούμπας», και ειδικότερα στην συνολική έκταση που καλύπτουν: το σημερινό ποδοσφαιρικό γήπεδο του ΠΑΟΚ, δηλαδή το σύνολο της έκτασης του Α.Σ ΠΑΟΚ, όπως αυτή ολοκληρώθηκε και συμπληρώθηκε πέραν της αρχικής του ιδιοκτησίας μετά την πρόσφατη παραχώρηση από το ΥΠΕΘΑ, και η υπόλοιπη περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Λαμπράκη, Αδαμίδου, Μικράς Ασίας, Κλεάνθους, Ανώνυμο Πεζόδρομο, και τον πεζόδρομο Παπαηλιάκη».
ΣΚΟΠΟΣ
«Η λειτουργία του νέου γηπέδου των πλέον σύγχρονων προδιαγραφών που θα αποτελεί πόλο έλξης διεθνούς βεληνεκούς σε συνδυασμό με τα υφιστάμενα χαρακτηριστικά της ευρύτερης περιοχής αυτού (πυκνοκατοικημένη περιοχή με κατεξοχήν αστικά χαρακτηριστικά και μίξη χρήσεων γης) καθιστούν αναγκαία την πρόβλεψη παρεμβάσεων προς την πλευρά της αναβάθμισης του δημόσιου χώρου σε μια ευρύτερη περιοχή γύρω από το γήπεδο, καθώς και την πρόβλεψη των αναγκαίων χώρων στάθμευσης και των κατάλληλων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, προκειμένου η ενσωμάτωση του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ να γίνει σύμφωνα με σύγχρονες πολεοδομικές και περιβαλλοντικές παραμέτρους που συνδυάζουν ρεαλισμό και σεβασμό στην ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής.
Η χωροθέτηση και κατασκευή του νέου γηπέδου ως έργο θα συμβάλει επίσης στην αναβάθμιση των αθλητικών υποδομών της πόλης και στην προσέλκυση σημαντικών διοργανώσεων που θα τονώσουν την οικονομία αυτής. Με το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο αναμένεται να αναδειχθούν και να επιλυθούν όλα τα επιμέρους ζητήματα-προβλήματα που σχετίζονται με τις πολεοδομικά ατελείς ρυθμίσεις της περιοχής γύρω από την προτεινόμενη χωροθέτηση του νέου γηπέδου να επιτευχθεί η χωρική οργάνωση και η ανάπτυξη σχεδίων έργων και προγραμμάτων αστικής ανάπλασης για το σύνολο της ευρύτερης περιοχής του γηπέδου».
Παράλληλα στο πλαίσιο της μελέτης Ειδικού Χωρικού Σχεδίου έχει εκπονηθεί και η Κυκλοφοριακή Μελέτη προκειμένου να γίνουν έργα και παρεμβάσεις στον περιβάλλοντα χώρο του γηπέδου και στους παρακείμενους δρόμους, απαραίτητα για την πρόσβαση, την κυκλοφορία και την στάθμευση, ειδικά τις ημέρες των αγώνων.
Πιο αναλυτικά στην Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αναφέρεται:
«Για τον προσδιορισμό των υφιστάμενων κυκλοφοριακών συνθηκών και πρόβλεψη των μελλοντικών, καθορίζεται συγκεκριμένη ζώνη διερεύνησης πέριξ της περιοχής παρέμβασης. Λόγω της αυξημένης χωρητικότητας φιλάθλων του νέου γηπέδου, θα πρέπει να γίνει αποδεκτή απόσταση βαδίσματος περίπου 600 έως 1000μ προς την περιοχή του νέου γηπέδου. Κατά συνέπεια σε αντίστοιχη απόσταση 600 μ. από το νέο γήπεδο οριοθετείται η περιοχή επιρροής και κυκλοφοριακής θεώρησης του νέου γηπέδου».
Επίσης, σ’ ότι αφορά την περιοχή γύρω από το γήπεδο (αλάνα Τούμπας) και τις παρεμβάσεις που θα γίνουν επισημαίνεται ότ:
«Η περιοχή Αλάνα Τούμπας χαρακτηρίζεται κυρίως από την ύπαρξη του γηπέδου του ΠΑΟΚ και περιμετρικά αυτού συγκεντρώνεται ένα μεγάλο ποσοστό κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων όπως το ανοιχτό δημοτικό κολυμβητήριο, ο Ιερός Ναός της Αγίας Βαρβάρας, τα σχολικά συγκροτήματα, το Πολυδύναμο Δημοτικό Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Θεσσαλονίκης, καθώς και ελεύθεροι κοινόχρηστοι χώροι πρασίνου. Περικλείεται από τις οδούς Γρ. Λαμπράκη, Αδαμίδου, Μικράς Ασίας, Διογένους και Παπαηλιάκη, ώστε στα πλαίσια της μελέτης του ΕΧΣ να αντιμετωπισθούν τα ζητήματα εφαρμογής της ισχύουσας ρυμοτομίας, και να μην παρεμποδίσουν την εφαρμογή και υλοποίηση του ΕΧΣ».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου