Αρχικά, η κ. Δαναδιάδου, προϊσταμένη διεύθυνσης του Δήμου Θεσσαλονίκης, ανέλυσε και παρουσίασε το Ρυμοτομικό Σχέδιο Εφαρμογής, που συμπεριλαμβάνεται στο Ειδικό Χωρικό Σχέδιο της «Νέας Τούμπας», λέγοντας: «Ο Δήμος ήταν συμμέτοχος και αρωγός της προσπάθειας αυτής, γνωμοδότησε θετικά την πρώτη φορά, επισημαίνοντας την ανάγκη για μέριμνα στην υπογειοποίηση της Κλεάνθους, ώστε να μην υπάρξει κανένα πρόβλημα. Βλέποντας την πρόταση, έχουμε διαπιστώσει πως η πλειοψηφία των παρατηρήσεων του Δήμου, έχουν γίνει αποδεκτές και έχουν συμπεριληφθεί στο νέο σχέδιο. Έχουν επιλυθεί όλα τα προβλήματα ρυμοτομίας στην περιοχή. Προτείνουμε την έγκριση του Ρυμοτομικού Σχεδίου Εφαρμογής, μόνο μία εμπρόθεσμη ένσταση κατατέθηκε, που έχει να κάνει με την απόσταση του γηπέδου από τις γύρω οδούς. Η υπηρεσία μας προτείνει την κρίση της ένστασης ως αβάσιμη. Η οδός Κλεάνθους δεν καταργείται, υπάρχει η μέριμνα υπογειοποίησής της βάσει του σχεδίου»,ενω sο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, τόνισε:
"Κλεινει ενας μακρύς κύκλος, συζητήσαμε πολλά θέματα για ένα πρότζεκτ που πρέπει να γίνει. Το αξίζει ο ΠΑΟΚ, η Τούμπα, η πόλη. Να γίνει με τον καλύτερο και πιο σύντομο τρόπο. Είναι μνημείο αρτιότητας η εισήγηση που έχετε στα χέρια σας. Ξεκίνησε το 2018 η όλη εργασία. Κατέληξε σήμερα σε αυτό το τελικό στάδιο. Περιγράφονται όλα. Θα οδηγηθούμε σε ένα Προεδρικό Διάταγμα. Δεν υπάρχουν σχέδια και στοιχεία για το έργο. Καταλήγουμε σε ένα πλαίσιο για να συμβεί αυτό και να έρθουν προς έγκριση τα σχέδια αυτά. Χρήζουν αποφάσεων. Δεν υπήρχε παλιότερα ο νόμος 4447 του 2016, επειδή κάποιοι μιλάνε για άλλα γήπεδα. Αλλιώς χτίστηκε το Αλκαζάρ, το Καραϊσκάκη, ο Βοτανικός. Είναι διαφορετικά πρότζεκτ. Είναι πιο κοντά στο γήπεδο της Νέας Φιλαδέλφειας για το οποίο δεν εκπονήθηκε το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο. Ο ΠΑΟΚ έχει στην κατοχή 31 στρέμματα. Είχαν αγοραστεί από τον ΠΑΟΚ από το υπουργείο Εθν. Άμυνας. Από το υστέρημα των ΠΑΟΚτσήδων. Επί των ημερών της προεδρίας του πατέρα μου στον ΑΣ, το 1966, είχε εξοφληθεί η έκταση αυτή.
Το 2018 δόθηκε στον ΑΣ μια πρόσθετη έκταση από το ταμείο Εθνικής Άμυνας για 99 χρόνια. Περίπου 60 στρέμματα στο σύνολο. Τα 31 ανήκουν στον ΑΣ ΠΑΟΚ με ιδιοκτησία και τα υπόλοιπα έχουν παραχωρηθεί για 99 χρόνια. Ο Δήμος θα απαιτήσει η παραχώρηση των χώρων να γίνει με δαπάνες του πρότζεκτ. Δεν μπορώ να σας απαντήσω πώς θα γίνει βέβαια αυτό ως προς τις χρηματοδοτήσεις. Υπάρχει και το ΕΣΠΑ. Εδώ δεν στηρίζουμε μόνο το πρότζεκτ του νέου γηπέδου, αλλά θέλουμε να διαμορφώσουμε το καλύτερο δυνατό περιβάλλον για την γειτονιά. Στο επίκεντρο είναι σχολεία, χώρος πρασίνου, νηπιαγωγείο, το κολυμβητήριο να γίνει κλειστό. Είναι σημαντικό να υπάρχει βιωσιμότητα του πρότζεκτ αυτού. Δεν τα λέω αυτά επειδή είμαι φίλος του ΠΑΟΚ. Όλες οι ομάδες της Θεσσαλονίκης χρειάζονται γήπεδα. Είναι ιστορική στιγμή για την πόλη και το δημοτικό συμβούλιο. Μακάρι να βρεθώ όπως ο Γιώργος Κούδας, όπως ο πατέρας μου σε μια μεγάλη επιτυχία στο νέο γήπεδο".
Υπογειοποίηση και κυκλοφοριακό
Ο Βασίλης Γάκης, επικεφαλής της αντιπολίτευσης κατέθεσε μια σειρά από ερωτήματα γύρω από τις μελέτες και το κυκλοφοριακό, αλλά όπως είπε, «δεν έχει αλλάξει κάτι σε σχέση με την αρχική μας τοποθέτηση. Είμαστε θετικοί για το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ, κυρίως για λόγους αναπτυξιακούς. Το γήπεδο θα συμβάλει στην ανάπτυξη μιας ολόκληρης περιοχής, εάν μάλιστα συνδυαστεί με εμπορικές δραστηριότητες, ενώ θα δημιουργηθούν πολλές θέσεις εργασίας».
Από την πλευρά του ο Γιώργος Ορφανός χαρακτήρισε εξαιρετική τη δουλειά που έγινε από τις υπηρεσίες του Δήμου Θεσσαλονίκης στο συγκεκριμένο κομμάτι που αφορά το νέο γήπεδο και όπως τόνισε «θέλουμε η ευρύτερη περιοχή να έχει μόνο οφέλη από το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ».
Παράλληλα ο πρώην υφυπουργός αθλητισμού έθεσε επί τάπητος το θέμα της χρηματοδότησης της «Νέας Τούμπας» από κρατικά ταμεία και προγράμματα. «Ένα τελευταίο σημείο που θα ήθελα να βάλω στο τραπέζι, είναι πως καμιά από τις ομάδες, Ολυμπιακό και Λάρισα, δεν πήρε ένα ευρώ από το Δημόσιο. Μετά έχουμε την υπόθεση της ΑΕΚ, που πήρε ένα σοβαρό ποσό από την Περιφέρεια Αττικής, σήμερα γίνεται συζήτηση για το γήπεδο του Παναθηναϊκού. Πρέπει να δούμε κ. Δήμαρχε, τη δυνατότητα η όλη διαδικασία ή βασικό κομμάτι της, να ενταχθεί σε ένα πρόγραμμα. Πρέπει να διεκδικήσουμε την ίδια συμπεριφορά από την Πολιτεία και για τον ΠΑΟΚ και για τον Δήμο και για τις ομάδες της Θεσσαλονίκης που ακολουθούν», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο Σπύρος Βούγιας κατέθεσε ανοικτά τον προβληματισμό του αναφορικά με την υπογειοποίηση της οδού Κλεάνθους. «Πιστεύω ως συγκοινωνιολόγος, μπορεί να βλάψει την περιοχή, όταν δεν παίζει ο ΠΑΟΚ. Αν αυτή η υπογειοποίηση αποκόψει μια περιοχή, νομίζω πως ο κόσμος θα αναρωτιέται μετά γιατί έγινε η υπογειοποίηση, που συν τοις άλλοις κοστίζει πολύ. Η υπογειοποίηση ξεκινάει και σταματάει στην Κλεάνθους, θα είναι δηλαδή μικρή. Έχουμε υποβάθμιση λοιπόν ενός δρόμου, θα ήταν τα πράγματα διαφορετικά εάν μπορούσε να φτάσει μέχρι τη Λαμπράκη. Εγώ βλέπω το γήπεδο της Τούμπας ως ένα χώρο πρασίνου, που θα συρρέουν χιλιάδες φίλαθλοι με τα πόδια, όχι τα αυτοκίνητά τους».
Στη συνέχεια υπήρξαν τοποθετήσεις από τις υπόλοιπες παρατάξεις του δημοτικού συμβουλίου, μίλησαν κατά σειρά οι κ.κ. Σωτήρης Ζαριανόπουλος, Κώστας Ξενόπουλος, Γιώργος Ρακκάς, Γιάννης Κουριαννίδης, Ρία Καλφακάκου, Σταύρος Καλαϊτζίδης, Δήμητρα Ακριτίδου, Μιχάλης Κωνσταντινίδης, που έθεσαν μια σειρά από ερωτήματα αναφορικά με το κυκλοφοριακό, την υπογειοποίηση και τους χώρους πέριξ του γηπέδου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου