(απο kathimerini.gr)Mε τίμημα σχεδόν διπλάσιο από αυτό του δεύτερου υποψήφιου επενδυτή, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης οδεύει προς την απόκτηση του ελέγχου του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, ενισχύοντας το εκτόπισμά του στη Βόρεια Ελλάδα και στη Βαλκανική.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πέραν του γεγονότος ότι τα δύο λιμάνια έχουν παρόμοιες δραστηριότητες και θεωρείται πως μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά το ένα στο άλλο, αξιολογείται από τον ΟΛΘ και σχέδιο ενίσχυσης της διακίνησης αυτοκινήτων (car terminal) αλλά και της ναυπηγοεπισκευής. Πρόκειται για δύο δραστηριότητες που υποεκπροσωπούνται στη Βόρεια Ελλάδα, επισημαίνουν οι ίδιες πηγές.
Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, που διεξάγει τον σχετικό διαγωνισμό, προχώρησε την Πέμπτη στην αποσφράγιση των τεσσάρων δεσμευτικών προσφορών που υποβλήθηκαν για την απόκτηση πλειοψηφικής συμμετοχής ποσοστού 67% στο μετοχικό κεφάλαιο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου και αποφάσισε να επιλέξει ως προτιμητέο επενδυτή τον ΟΛΘ.
Η προσφορά της εισηγμένης, συμφερόντων της οικογενείας Ιβάν Σαββίδη, ανέρχεται στα 51 εκ.€, όπως ανακοίνωσε μετά τη διαδικασία το Ταμείο. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», το δεύτερο υψηλότερο τίμημα κινήθηκε στα επίπεδα των 26-27 εκ.€ και προσφέρθηκε από την κοινοπραξία Goldair Cargo A.E.-Goldair Handling Α.Ε., η οποία ανακηρύχθηκε επιλαχών προτιμητέος επενδυτής. Εφόσον δηλαδή για οιονδήποτε λόγο ο προτιμητέος επενδυτής δεν προχωρήσει στην εξαγορά, τότε το 67% θα περάσει στον επιλαχόντα.
Προτιμητέος επενδυτής για το λιμάνι του Βόλου ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Εκτός από τον ΟΛΘ και το επενδυτικό σχήμα της Goldair –που είχε μάλιστα εξασφαλίσει χρηματοδοτική υποστήριξη από την αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα DFS–, δεσμευτικές οικονομικές προσφορές κατέθεσαν και μια κοινοπραξία της Israel Shipyards με τη Χαλυβουργία Ελλάδος συμφερόντων του ομίλου Μάνεση και μια μαλτέζικη εταιρεία διαχείρισης μικρών τερματικών λιμενικών σταθμών, η Mariner Capital, συμφερόντων της οικογένειας Χίλι.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές της αγοράς, οι προσφορές των δύο αυτών υποψηφίων ήταν σημαντικά χαμηλότερες και από αυτή της Goldair, αν και εντός του εύρους αποτίμησης που φέρονται να έχουν κάνει οι ανεξάρτητοι χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι του Ταμείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου