Παράλληλα, αναφέρθηκε στον φάκελο του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ), ενώ σημείωσε πως το νέο γήπεδο, θα σημάνει την αναβάθμιση ολόκληρης της περιοχής.
Ο φάκελος του ειδικού χωρικού σχεδίου της νέας Τούμπας περιλαμβάνει την μελέτη χωροθέτησης και την κυκλοφοριακή προσέγγιση με την υπογειοποίηση της Κλεάνθους και μία υπέργεια κατασκευή, μία πεζογέφυφα, στην Μικράς Ασίας.
Ο ΠΑΟΚ είχε ιδιοκτησία 30 στρεμμάτων και άλλα 30 στρέμματα του παραχωρήθηκαν στον περιβάλλοντα χώρο. Σ’ αυτά συμπεριλαμβάνεται και ένα παρκάκι μία έκταση τριών στρεμμάτων απέναντι από το γήπεδο στην Μικράς Ασίας, το οποίο θέλουμε να λειτουργεί ως τσέκινκ πόιντ του νέου γηπέδου σ’ αυτή την πλευρά. Να γίνει ένας ειδικά διαμορφωμένος χώρος με ράμπες και σκάλες που θα καταλήγουν στην είσοδο του γηπέδου.
Επίσης, η Βασιλέως Αδαμίδου πίσω από τις θύρες 5-6 από το ύψος της Θύρας 4 προτείνεται να πεζοδρομηθεί. Στόχος της κυκλοφοριακής μελέτης είναι τις ημέρες των αγώνων να μην διακόπτεται η κυκλοφορία σε κανένα δρόμο γύρω από την Τούμπα.
Υπάρχει η πρόβλεψη να δημιουργηθούν συνολικά 700 υπόγειες θέσεις πάρκινγκ. Οι 450 θέσεις θα βρίσκονται στο σημείο όπου θα καταλήγει η υπογειοποίηση της Κλεάνθους και άλλες 350 στην Παπαηλιάκι με Λαμπράκη δίπλα στο ΙΚΑ.
Πιστεύω ότι το νέο γήπεδο θα ολοκληρωθεί μαζί με το Μετρό Θεσσαλονίκης, δηλαδή, κατά το 2023. Και το λέω αυτό, γιατί υπολογίζουμε πως η μετακίνηση της πλειοψηφίας των φιλάθλων στο νέο γήπεδο θα γίνεται με το Μετρό από την στάση Παπάφη και με τα άλλα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Από τις 30.000 κόσμου που έρχεται στη Τούμπα μόνο οι 10 με 12 χιλιάδες μετακινούνται με το αυτοκίνητό τους και παρκάρουν σε απόσταση άνω των 750 μέτρων, άρα, όλοι αυτοί μπορούν να έρχονται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στο νέο γήπεδο.
Ο περιβάλλον χώρος της Τούμπας θα είναι ένας ελεύθερος ενιαίος χώρος για κίνηση των πεζών και των ποδηλάτων. Ενδέχεται να διαμορφωθεί και η αυλή των σχολείων της Κλεάνθους.
Ένα πάρα πολύ αισιόδοξο σενάριο για την έγκριση του ΕΧΣ είναι το τέλος του έτους και ένα μέτριο σενάριο είναι οι πρώτοι μήνες του νέου έτους. Πάντως, θεωρώ ότι πιο εύκολα θα λυθεί η έγκριση του Ε.Χ.Σ παρά το θέμα του Καυταντζογλείου, χωρίς να ξέρω λεπτομέρειες.
Η χωρητικότητα του νέου γηπέδου θα προκύψει από το αρχιτεκτονικό σχέδιο. Η φέρουσα ικανότητα της περιοχής του γηπέδου στις τέσσερις ώρες ενός αγώνα είναι 41.926 θέσεις, όπως αναφέρεται και στον φάκελο. Το νούμερο… βγήκε τυχαία. Φέρουσα ικανότητα εννοούμε τους θεατές στις κερκίδες, αλλά και όσους θα βρίσκονται την ίδια ώρα π.χ. σε έναν γάμο στην εκκλησία της Αγίας Βαρβάρας και στις καφετέριες γύρω από το γήπεδο. Δεν νομίζω, πάντως, χωρίς να είναι δικό μου θέμα, ότι μπορεί να έχει το νέο γήπεδο χωρητικότητα 41.926 θέσεων. Ως μέγεθος θεωρώ ότι θα είναι ίδιων διαστάσεων με το σημερινό 150 μέτρα πλάτος και 200 μήκος.
Το θέμα δεν είναι εάν θα έχουμε ένα καινούργιο γήπεδο 30.000 θέσεων, ή μεγαλύτερο, αλλά ένα νέο γήπεδο που θα λειτουργεί όλη την ημέρα επί εφτά ημέρες την εβδομάδα, αναβαθμίζοντας το σύνολο της περιοχής, με συνεδριακούς και εκθεσιακούς χώρους, μουσεία, μπουτίκ και ενός εμπορικού κέντρου. Ένα τυχαίο παράδειγμα μπορεί η adidas ή άλλες αθλητικές εταιρείες να έχουν χώρους για να προωθούν τα προϊόντα τους.
Ο ΠΑΟΚ και η Θεσσαλονίκη με την νέα Τούμπα πρωτοπορούν, υπό την έννοια ότι η ΑΕΚ ετοιμάζεται να μπει σε ένα νέο γήπεδο που είναι ήδη παλιό, από άποψη φιλοσοφίας και λειτουργίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου